Sunday, January 19, 2014

Bunga Hydrangea / Siti Zubaidah / Bunga Kembang 3 Bulan

Subhanallah. Indah sungguh ciptaan Allah.
Kalau google gambar bunga-bunga ni, memang terpegun tengok.
Pelbagai warna ada.


Geramnya tengok!
Ini kalau laman rumah luas, memang nak tanam banyak-banyak.


Erk! Macam la tangan sejuk kan.
Pokok senang hidup dan tak payah jaga sangat pun hidup segan mati tak mau.
Ini pulak nak tanam pokok jenis berbunga macam ni.
Ada jugak pokok tu 'mandul' terus hehehe.

Takper, tak dapat pokok hidup.
Kita gantikan dengan pokok tipu-tipu.
Rasanya dah kerap korang nampak pokok bunga ni kat blog ayu.

Ni nak share.
Macam mana nak DIY Gubahan Bunga yang sama dengan cara berbeza.
Sebab ayu jenis cepat bosan.
Sentiasa nak menukar sana-sini.
Tu kerap berubah-ubah gubahan atau kedudukan bunga kat rumah.

Itu namanya jugak.
Takder kerja carik kerja. Hah! gitew.

Pasu putih tetap pujaan hati



Ini sangat comel



Combination of white and pink. 


Tetiber sangat letak 2 kuntum macam ni. 



Letak pulak dengan bunga Orkid.

Nanti nak beli kaler lain pulak.
Geram pulak kaler biru macam pokok hidup kat atas tu.

Jumpa lagi!

2 comments:

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

salam..cantik sangat biler dah diubah..mcm bunga betul jer..

salam perkenalan utk ayu dari akak..akak suker tengok kesungguhan ayu membuat susunatur..akak pun sedang memcuba menyusunatur ni..akak dah letak blog adrees ayu kat bloglist akak yer...

Ayu Rashid said...

Wsalam. Terima kasih kak.
Bab menyusun atur tu.. masih ke lauttt.. hahha. Sejak pindah masih belom habis berkemas.

Slm perkenalan juga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...