Wednesday, January 22, 2014

Pokok yang Cantik ditanam dan Menyejukkan

As salam.

Ni pada 4/1/14 lepas kat Hentian Rehat Ayer Keroh. 
Dari Port Dickson - Melaka.
Singgah makan sekejap.

Sebelum gerak semula, snap gambar sikit.
Sebabnya nak snap gambar pokok yg ayu suka :)

Konon dramatik sangat kan... ambik gambar anak dicelah-celah dedaunan. *ayat pun novel terus!

Dan terus berangan nak jadi photographer :0

Padahal subjek utama dalam gambar ialah pokok!
Anak-anak tu sajer jer buat "penyeri" gambar hehee.

Cantik tak ciptaan Allah ni?
Subhanallah. 
Tak ke rasa sejuknya mata.
Damainya hati tengok pokok hijau merimbun macam ni?

Pokok ni senang membiak kalau tanam atas tanah.
Bukan main meriah lagi kan?
Ini jenis batang dau pendek. Bukan macam yg ayu beli.
*dah mati dah pun tsskk tskkkkk :(

Diselitkan jugak dengan pokok daun comel-comel ni.
Makin berseri 

Antara pokok-pokok jenis lain yg ada.
Pokoknya jenis rimbun dan comel.
Menyejukkan suasana.

Sesuai tanam kat tepi kolam jugak.

Pokok spesis macam ni pun ayu suka.
Macam-macam jenis dan bunga ada dlm spesis pokok ala-ala "daun pisang" ni.
Lama tak update pasal Laman Sekangkang Kera ayu tu kan. Sedih menengoknya. Lama sangat tinggal balik Besut Disember lepas. Dah layu dah masa balik tu.

Jumpa lagi. Babai.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...