Sunday, June 22, 2014

Idea Deko| Rak Kasut sebagai Rak Hiasan

Salam semua.

Korang ada tak rak kasut macam ni?
Sumber: Google
Ayu pun ada, lama dah beli masa zaman duduk Shah Alam lagi.
Bila dah duduk Semenyih, rak ni letak kat beranda.
Dah rasa macam nak campak buang pun ada, sebab tak guna pun.
Tapi, sayang pulak sebab elok lagi.

Pastu, tinggggggggggggg! datang idea deko (lah sangattttt).
Kalau cat putih, mesti cantih nih. Nak beli cat, nizam kerja pulak.
Namun disebabkan tak menyempat... tak payah cat dulu.
Buat jer dulu sementara rajin dan semangat berkobar-kobar gitew.


Apa i buat dengan rak ni?

Amik runner yang dah berkurun. Letak elok-elok atas tu.
Nak letak frame gambar takleh sebab rak tu lubang-lubang.
Nak namanya carik kayu atau kotak buat alas, takder maknanya.
Letak jer pasu Ikea dan bunga Hydrangea pink ini.

Kat rak tingkat 2 tu, letak jer bakul putih tu. Isinya kosong jer hahaa.
Sebab saja nak memenuhkan. Umah i takder barang2 deko kecik.
Tak minat, serabut dan malas nak lap habuk.

Dah siap! Ok laaa ni, sementara nak beli cat (ye lah tu).




Gigih lipat-lipat tangkai bunga Hdrangea ni sebab sayang nak potong.
Pastu lipat tu ikut susunan kepanjangan. Daun pun nak kena letak kasik sesuai.
Bila dah siap... comel pulak bunga ni beratur ikut ketinggian.


Letak di mana?


Kat belakang tv!
Ini jer la tempat sesuai. Bilalah nak alihkan tv ni ke tempat lain.
Semak rasanya. Tak cantik jadi dekorasi rumah kat sini.

Ok... boleh la tu daripada takder kan. 
*Eh! dah update 2 entry hari ni... rajin pulok.
Ok... NAP time! Babai uols.



10 comments:

Aty_Fared said...

yang pntring kreatif..:) dan bawak manfaat yr kak.. :)

Fizah said...

cantik n berseri kak! feveret akk ek bunga ni..hehe

cik hani said...

comel susunan bunga tu..

Anonymous said...

Xsesuai...

Rahayu Abdul Rashid said...

Kreatif la sgt yer hehehe.

Rahayu Abdul Rashid said...

Yer fizah. Suka bunga ni. Bulat mcm akak jugak :P

Rahayu Abdul Rashid said...

Ni nasib baik hariz tak sampai nak capai... kalau tak habis dia "gubah" semula

Rahayu Abdul Rashid said...

Deco x gunakan bajet. Asal boleh jer :)

Bidadari gojess said...

Kretipnyer...selalu surirumah cam kita ni mmg kena gunakan apa yg ada kan..cheewah..hehehhe


www.bidadarigojes.blogspot.com

aznur said...

Belo rak.tu.di.mana.yer.area Shah.alam tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...