Monday, March 28, 2016

DIY Gubahan Bunga Sempoi!

Masa Ayu dok Shah Alam dulu, dan masih kerja.
Mak ayu (budak-budak panggi Nenek Jah) selalu datang.
Bila ayu pergi kerja, dania duduk la dengan mak kat rumah.
Lagi-lagi masa adik ayu duduk dengan kami kat Shah Alam.
Arwah abang pun ada lagi, jadi mak tak risau nak tinggalkan rumah kat kg.

Mak suka minum air teh.
Jadi, ayu belikan mak bekas air besi cam nie.


Bila dah pindah Semenyih, tatau selit kat mana hahaa.
Sebab bila jarang pakai, tak suka la nak letak atas rak. Semak.
Mak ada tanya jugak, dulu rasa ada bekas air besi. 
Hihi, saya jawab, ntah la kat mana. Guna jer la jag plastik.


Rupanya ada dalam almari.
Itu pun kebetulan carik barang dalam tu.
Bila mak datang nanti, boleh la guna semula hehehe.

Eh, sementara tu... boleh jadikan 'pasu bunga' ni.
Kang sekarang ni tengah 'in' vase besi camni.
Yelah, nak gi Ikea tak pegi-pegi kan.
Aku belasah jer guna bekas air pun hahahhaa.

Lagi pun pasu putih yang ayu biasa isi pokok ni dah guna untuk letak bunga hidup.
Jadi, sebagai pengganti, gunalah yang ni.
Pun bolehhhh!

Kita tengok apa jadiknya. Cantik ke selekeh hahaha.


Sedia untuk di-transform-kan!




BERTUKAR!

Apekah ini yang dinamakan kreatif & inovatif? Ahaks
Bolehla sementara beli pasu lain pulak kan!


Okey, nanti saya share gambar saya tanam pokok lidah mak mertua dalam pasu kecik cinonettt jer. 
Kejam sangat sebab takder ruang untuk pokok tu menambah zuriat hehehe.

Okey, petang sket InsyaAllah saya update entry tu yer.
Tunggu!

1 comment:

Aiezza Sue said...

wahhh! ada klasss tersendiri, mak ramai anak kecik suka ni.. ehem, :)