Wednesday, March 22, 2017

Perlu ke ruang kerja untuk WAHM?

Perlu atau tak ruang kerja untuk WAHM ni 
Bergantung pada individu 
Dan juga jenis bisnes dari rumah yang dia buat.

Perkara macam ni subjektif. 
Takder betul dan takder salah. 
Tu memasing punya pilihan dan style kerja. 
Asalkan kerja jalannnn dan kita selesa
Kat memana pun boleh.

Dah kata nak suasana kerja yang fleksibel kan?


Kalau saya...
Saya perlukan ruang kerja aka SOHO
Sebab saya jenis OCD dan nak suasana tenang.
Saya lebih selesa kerja dalam suasana yang bebetul macam kerja. 
Amboii sangat ni!

Tapi...
Saya juga fleksibel.
Yelah, dah ada anak 3 ni
Lagi-lagi baby... kenalah fleksibel kan
Suka ke tak... kena jugak hadap

Mana-mana jer boleh buat kerja
Situlah saya buat

Contohnya bawak jer la turun laptop kat ruang tamu. 
Sambil buat kerja, jaga anak dan masak. 
Hahaha. Supermom la sangat kan. 
Tapi hakikatnya saya tak selesa kerja camtu. 
Mudah hilang fokus.

Tapi nak buat macam mana kan? 
Asalkan boleh buat kerja, hadap jer lah.

So... perlu ke tak ruang kerja atau SOHO ni terpulangla kat kita. 
Janji masyukkk :P

Korang pulak macam mana? 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...