Tuesday, April 11, 2017

Cerita Megi

Megi pun boleh jadik 1 entry khas tau hehhee.
Betapa specialnya megi hehehe.

Al-kesahnya macam ni
Saya ni bukan la penggemar megi
Kalau nizam dan anak-anak memang hantu megi
Kalau masak megi, depa 3 beranak tu memang sakan la
Anak-anak ngikut papa dorang la.
Mama dia makannnn megi, tapi takder la suka sangat
Sekali dua kali sebulan, boleh la
Itu pun tunggu menumpang yang Nizam masak
Nak namanya masak sendiri atau order masa makan kat luar
Memang takkkk laaaaa.

Masa pregnant
Saya langsung takleh hidu bau megi
Haaa... hidu pun tak boleh, apa lagi nak makan

Tiap-tiap kali nizam masak megi, haduihh stess mak!
Bau megi tu bukan takat saya rasa muak, tapi busuk.
Me dislike okey.

Rasa bengang jer kalu dorang kenduri megi
Hariz pulak pandai, dia akan cakap
"mama pegi la naik atas, baru tak bau"

Haaa, memang saya naik berkurung dalam bilik
Siap pesan kat nizam, nanti spray fabreze sebelum ayu turun.
Sampai tahap macam tu sekali


TAPI...
Bila dah bersalin, megi-lahhh makanan saya craving gila
Teringin sangat nak makan!
Dah jadi macam mengidam tau.

Saya terbayang megi macam nizam selalu masak untuk saya
Ada cili padi, kobis dan sebijik telur tak masak sangat
Kuning telur tu cair di dalam mulut
Perghhh meleleh ailio membayangkan.

Tapi, minggu lepas baru hari ke 60 lebih
Belum sampai 100 hari (at least 100 la kan).

Tapi...
Hari ke 64 pada 6/4 lepas saya dah tak tahan hahaha
Saya masak megi sebungkus!
Masa ni Nizam outstation, gigih masak sendiri
Lantaklah tak sesedap dia masak pun, asalkan megi kari

Haaa, cenggini rupa megi kari yang diidamkan
Telur tu tak terlebih masak, sepatutnya lebih cair.
Walla.... sedapnyaaaa. Tapi saya tak makan sebungkus, setengah bungkus jer
Lagi separuh tu bagi adik

Bila saya upload dalam fb
Pelbagai jenis komen ada hehehe

Takper, saya tau badan saya macam mana
Saya bukan jenis gila-gila jaga pantang 
Sejak bersalin dania lagi, saya jenis langgar pantang
Tapi saya still control apa yang terlalu tak sesuai dan bahaya utk makan
Contoh macam laksa, ais, nenas...tu saya memang tak sentuh la

Cuma
Bila ada sesetengah orang yang jaga sangat pantang ni
Bila kondem orang, wowww tak toleh dah kiri kanan
Macam dia la terbaik dalam segala hal
Hmm... badan memasing, diri memasing
Takyah nak kalut sangat pasal orang kan?

Macam saya nak makan megi
Saya takder la taram makan sampai sebungkus
Merasa jer pun, lepaskan ngidam tu hahaa
Ini, dia pulak lelebih 'risau' pasal kita

Eh... laki kita pun cakap
"makan jer, kalau sakit ubat tahan sakit ada, spital pun ada"

See, betapa suamiku memahami hahaha
So, orang lain tu takyala lelebih hehe.

Ni bukan masalah degil ke apa
Tapi, hanya orang mengalami jer paham

Susah kan, kalau ada si bizi body ni
Ahaks!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...