Tuesday, May 2, 2017

Mei| Menjelang Bulan Ramadhan

Wow gambar, sesuatu sangat ni
Takder kaitan pun dengan tajuk entry heeheh.

Feveret ni.
Kalau gi raya umah sesaper pun, jumpa benda alah ni dalam balang kuih raya
Memang tanpa segan dan silu la saya hadap sesorang heheh.

Okey, hari ni dah 2 Mei
Semalam sakan korang bercuti kan
Maklum laaa cuti panjang 3 hari ngko

Kitorang tak pegi memana pun 
Dok rumah jer
Plan nak balik Keratong hari Jumaat tu
Tapi Nek Jah dan adik saya datang semula sini Jumaat tu
Abang dari Tganu pun datang sama kan
Plan pulak nak balik kampung hari Sabtu
Pun tak jadik
Sudahnya, melangut la kat rumah

Malam tadi jer kuar pegi The Store sekejap
Temankan nizam beli barang sikit
Itu jer aktiviti cuti 3 hari kitorang
Nak jejalan susah dah bila ada mak kat umah

Lagi 3 minggu kita nak puasa dah kan
27/5/17 (Sabtu)
Bersekali dengan cuti sekolah, terus 1 Ramadhan
Alhamdulillah, seronok puasa cuti sekolah ni
Dapatla anak-anak rehat sikit
Kesian dorang puasa kalau sekolah
Dengan musim panasnya, tak dapat bayangkan letih dahaga tu

Dania dah berangan nak puasa kat Besut
Nak anta nenek balik dan terus dia nak dok sana

Amboii amboiii sangat ni

Hmmm... kalau nizam kasik ok jer
Adala jugak teman nenek nak berbuka dan sahur
Kasik peluang dania dengan nenek selagi nenek sihat dan ada lagi

Saya pulak
Malas la pulak duduk kat kampung
Lebih selesa kat umah sendiri
Kalau kat kampung saya manjang bizi kemas umah mak haha
Rumah kampung, besar dan bersepah jer rasa haha
Saya ni jenis takleh bersepah
Memang berjam-jam la tetiap pagi keje saya mengemas jer
Kang tak sempat nak khatam quran laa dok sana

Saya rasa, ramai dah ibu-ibu dok pikir menu sebulan ramadahan
Share la dengan saya yer hehehe

Saya ni bab camni suka la
Tapi masak belum tentu hahahha

By the way. dah dapat imagine, 
Betapa mahalnya harga makanan minunan kat bazar ramadhan
Memang tahap tercekik laaa

Kitorang laki bini ni, dah la manjang membeli
Sebab nizam sendiri cakap takyah masak, beli jer 
Mau i tak sukaaa hehehehe.
Nizam pulak kalau membeli jenis kemaruk punya
Pastu makan tak seberapa
End up membazir masuk tong sampah
BFF nates sangat dia ni tau

Hmm...
Macam mana persediaan nak sambut ramadhan korang?
In terms of ibadat, bisnes, urusan family dan persiapan raya

Saya.
Akan difikirkan dan diaturkan sebaik-baiknya, InsyaAllah
Dah ada baby ni, berbeza la dengan tahun-tahun sebelum ni

Semoga segalanya dipermudahkan
Amin.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...